מְגִלַּת סְתָרִים

מְגִלַּת סְתָרִים

העתקה מקונטרס הנקרא מגילת סתרים מכתיבת יד מורנו מוהרנ"ת זצ"ל אות באות אשר שמע מוהרנ"ת זצ"ל מפי אדמור הקדוש הננמח' כל סדר ביאת הגואל צדק שיבוא במהרה בימינו אמן הועתק מכרך א' מספר חיי מוהר"ן אשר היה אצל ר' נפתלי זצ"ל והכרך כתיבת יד מורינו מוהרנ"ת זצ"ל.

שנת תקסז' לפק' ביום א' ה' מנחם ח' ועוד.
אחר ב'. בכל חש'. וילמוד הע'. ובתחילה ב' וישלח אגר' לכל החכ' וישלחו לו במ' וכא' יכתוב לאביו עד שכא' יתן. ואחכ' יחליף עם התו' ואם יהי' רחוק יחליף עז' וזעז'. וילך לשם עכי' ואז יהי' מי' וזה יהי' אחר יש' אחכ' יסע לכהמ' אכ' ויעשה להם נימ' סמוך לדי'. גם יהי' תפ' שיתפ' האו': ויאמר דר' חיל ויהי' כנ' ואפילו אותם שלא יבי ככ' יראו מהזקני' ויתחילו ויאמרו אמו': ובתתחילה ישלח שת' ויב' בעהמ' פלט' לו ולכהמ' עפ' חכמ' ועל הוצא' שהמ': ויעשה פר' ויהי' גדילי' בו ויעשה הרכב' חדש'. ויהי' סד' של היו' שעה שיאכ' ושיש' ושיהי' לו התבו'. ושילך בין כל החול' שיבוא' ויצוה במהיר' לכא' מה שיקח כא' דברים מוע' מאותו הפר' מההר' הח': ויהי' לו כס' וישאו אותה אח' וילך איזה פסיע' במספר ויעמידו לו הכ' ויש': ויהי' קאפ' בכש' וישוררו בכפ': וכל איש שיני' וער' יחי' א'היום רק שהא' רק עמא' אבל ליש' אפי' המש': ויגלה חכ' נו' דח' ויתר' כהק' של כהח' לאחר ידש' יעכ': ויהי' כה' ממונ' ח', קפק' מלופ' מיופ' ומה' ושפ' קדז' ונא'. אחכ' יהי' נעשה מהפי' ואח' קכש': לולא': עם בכורי' יעשה: בעת שיס' לכהמ' יצוה אותו המ שיס' אליו שיסע' כנג' כהש' ואחכ' יסע אהמ' עמו לשהמ' וכן להלן יסע המל' הש עמו: ויקד' אהק': בכל פלט' שכמ' שיהי' לו בעהמ' יהי' לו כס': וידר' בכי' דר' ליש' ודר' לאו': כשיאמר הדר' יתנו לו דר' גיש ככ' וכז' ומדינה: ויגלה חכמ' נפ' ויעשה אבט' ודומי': בתחילה לא ידעו כי הוא זה אחכ' יבוא כא' על דעתו שהוא משי' עד שידעו כולם: מה ששמענו עוד הפעם בענין זה היום יום ו' עשק' ח' מנחם אב שנת תקסט' לפק' פה ק' ברסלב בן יבש' ויוא': באותו היום היינו יום א' הנל' אז יהי' נעשה קי' על כהע' ובאותו היום יכנ' לחו': {נהי' תהי' ב' או' וא' באוהי' א' ב' שה' יג' ישל' שמר' ב' שיכנוס לחופה} ויתנו לו דר' גיש': בכל חש' יהי' נעשה ענין אחר כמבואר בסמוך מה ששמענו מכבר. ובתחילה יתקבל למוהו' בכל ישראל שיתחיל לעיין בתו' עד שישיג השגות ויתחילו לשלוח אליו שות' עד שיתקבל אצל כולם שהוא מוהור' א' בכי': בתחילה יהי' מי' ואחכ' קי' עכ' עד אשר בסוף יתבטלו כולם אליו מחמת החן וההדר והאהבה והשתוקקת שיכספו וישתוקקו כולם אליו עד שיתבטלו לפניו לגמרי: ויהי' חכם גדול ויתקבל אצל חכמי הא' לחג' עד שיבואו כולם אליו. וכל בני המ' כולם יבואו אליו לקבל אצלו חכמה. ויסע לכל הקי' ולכל המ'. וכא' ישלח אקאזין לכל השרים שיקבלו פניו ויעשו לו כבוד גדול בכל מקום שיעבור וכל שר שלא יוכל לקבל פניו בדרך הילוכו יהיה מוכן בעיר הקי' ושם יקבל פניו: וכל א' מהמ' יתן לו מתנה או מדינה או אנשים כי קצתם יתנו לו סטעפי' והוא יחליף עם כא' עד אשר יקבל בחליפין אי': כי יתן לכא' מדינה הסמוך לגבולו ויקבל בשביל זה מדינה הסמוכה לאי' עד שיקבל בחליפין אי'. ויסע לאי' ובאותו השנה שיסע הוא לאי' אז יהי' קג' ואז יסעו כולם לאי' ואי' תחזיק כולם. אחכ' תתפשט אי': בעת שיסע לאי' אז יהי' מי' לבד וישלח מקודם לנד קארט לעהמ' דהיינו ירו' לבנות שם פאלאצי' סמוך לפלטין שלו לכל המלכים עפ' חכמתו. ויבואו מארבע פינות העולם בעמל' לבנות הפ' הנל'. כי כולם ידורו סמוך אליו מחמת גודל ההשתוקקת אליו עד שלא יוכלו להיות בלעדו. ויבנה פ' שלו עפ' העתיד כפי בניו שיהי' לו ויהי' תשמיש מיוחד לכל חדר להשתמש שם בזה החדר בכך וכו' בזה החדר ידרוש. היינו מקודם שיולדו בניו ישתמשו שם כנל'. ויהי' עפ' גורל ולפי הגדולה סדר בנין הפ' כי כולם יהיו אצלו סמוך לפ' שלו אך מי קודם עז' יהיה גורל ולפי הגדולה. משי' בעצמו ימות ויהי' לו בנים הרבה. עשרה דורות יראה ואז ימסור בחייו הקי' לבנו הבכור היינו שיראה ט' דורות חוץ ממנו ועמו הם עשרה וכולם יהי' בכורים היינו בנו הבכור ובנו יוליד וליד גכ' בן בכור וכן בב' יוליד גכ' בן בכור עד עשרה דורות ואז כנל'. ומקודם יהיה בנו הב' פק' והוא בעצמו קי' עכ' וכולם יהי' ממונים: ויהי' חיילות לכל המ' ויעשה להם משט' כמו מש' הכומ' ויעשה כז' ונגונים חדשים כי חכמת הניגון יהי' בקיא בו מאד מאד ויגלה חדשות בחכמה זו עד שתכלה נפשם של השומעים ניגונים שלו וכו'. ויודיע על מה שיבלה היום בשעה זו יעשה זאת וכו' ג' שעות יעסוק בענין החוליי' שיבואו כי גם אז יהי' חולא' ויבואו חולי' אצלו והוא יצוה להם ליקח מן הפרד' שיעשה ויהי' בו הרכ' חד' שלא הי' מימות עולם והוא ילך בין החולי' ויצוה להם ליקח לכא' כפי מה שידע כפי הכחות של הממונים שיורדים בכל יום על כל עשב ועשב. וכולם יתבטלו אצלו בלי רעש ומלחמה רק מחמת החן וההשתוקקת אליו ויעשה לכולם נימו' ויתקן להם תפלה וככה יתנהג עד שיתהפך שפה ברורה וכו' לכולם. כשיהי' באי' אז יבקשו לו שידוך אעפ' שהיה ראוי שיהיה עפ' רוהק' אך מחמת שבעל אבידה מחזיר וכו' עכ' יבקשו לו שידוך. והיא תהיה ביא' ויוא' ובאותו היום תכנוס לחו' עמו: לא ידעו מקודם כי הוא זה ואחכ' יבא לכא' על דעתו אפשר שזה הוא וכו' {אשרי מי שיתחזק באמונה יתירה בימים אלו ופא' שמעתי שאמר שעל משיח יהי' מחלוקת גדול ויאמרו זהו משיח {בתמיה} ויאמרו בזהל' משיח אין אה מיצילע:} ויהי' יצהר' וכו' וסנהדרין וכל שאר הדברים שהי' אך כל דבר ודבר יהיה נאה מקודם. וכא' וא' לפי בחינתו יפתחו עיני שכלו ויתחדש בהבנה יתירה מקודם כא' לפי בחינתו. ימות המשיח יש פלפול בגמרא סנהדרין בפרק חלק {כמה יהי' ויש דעות שלא יהי' כא' מ' שנים ויש דעות אחרות בענין זה} עש' בגדיו שילך. ואיך יהי' מל'. ומה שמו. קודם שיבוא מ' יהי' נכ' הבעש' אצל כהמ' ויוכלו הכתב והלשון שלהם: {כלל הדבר אעפ' שעבר מה שעבר מהגלות קרוב לאלפיים שנה ואנו מצפים בכל יום שיבוא אעפכ' אם יתמהמה חכה לו בא יבא לא יאחר אעפ' שכלו כל הקיצין בא יבא בוודאי ויהי' יפה ונאה מאד אשרי הזוכה לזה שיתחזק באמונה אז: בענין מוהור' הנל' כי מדומה שסיפר שיהי' אז בן גש' ואז יתקבל למוהור' בכי': גם נשמט מה שסיפר אז שי' ע' פא'. עוד הרבה דברים נשכח השית' יזכינו לראות במהרה בימינו בקרוב: אמר שבעניין זה כא' יודע קצת אבל הוא יודע הכל:} אה' אלו הדיבורים המוסגרים בשני חצאי לבינה לא מצאתי בהקונטרס כתיבת יד מורינו מוהרנת' זל רק העתקתי זאת מה שראיתי בהעתקת הרב ומוץ' ר' זלמן זל' ממעדיווידווקע הנכתב בכתיבת ידו.
*
מוֹהַרֲנַ"ת הָיָה אוֹמֵר, מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג אֵינוֹ נִזְכָּר בְּמְגִלַּת סְתָרִים, מַשְׁמַע שֶׁיִּהְיֶה אַפִּיקוּרְסוּת בָּעוֹלָם, וְזֶה יִהְיֶה נִּסָּיוֹן שֶׁלָּנוּ וְשֶׁל מָשִׁיחַ.
(אבני"ה ברזל - ס')
*
רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה הַכֹּל, וְהַיּוֹם וְהַחֹדֶשׁ מָתַי יָבוֹא מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ, וְאֵיךְ יָבוֹא, הַבִּיאָה, הַבִּיאָה שֶׁלּוֹ, אֵיךְ יִהְיֶה, הַכֹּל בְּרָאשֵׁי תֵיבוֹת, וְהַסֵּפֶר נִקְרָא "מְגִלַּת סְתָרִים", רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה וְרַבִּי נָתָן כָּתַב, הוּא גִּלָּה יּוֹם שֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ, כֵּן, וְאִם הוּא גִּלָּה זֶה "הֲלָכָה כְּרַב נַחְמָן", הוּא גִּלָּה טִפָּה מִן הַיָּם מַה שֶּׁיָּדַע, מַה שֶּׁזָּכָה לְהַשִּׂיג, זֶה לְמַעְלָה מִשִּׂכְלֵנוּ, לְמַעְלָה מִכָּל הָעוֹלָם, מִכָּל הָ..., מִן הַתּוֹרָה, מֵהַכֹּל, זֶה אוֹר שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ. 
(שיחות סבא - קלטת 109 א' 00:08)
*
רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ כְּבָר גִּלָּה הַקֵּץ, יֵשׁ סֵּפֶר, סֵּפֶר "מְגִלַּת סְתָרִים", שָׁמָּה הוּא רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה אֶת סֵדֶר הַבִּיאַת הַמָּשִׁיחַ, וּמָתַי יָבוֹא, בְּאֵיזֶה חֹדֶשׁ, בְּאֵיזֶה יוֹם, אֲבָל זֶה נֶעֱלָם מֵאִתָּנוּ, לֹא, לֹא יוֹדְעִים, זֶה נִכְתַּב, גַּם כֵּן טוֹב זֶה, נִכְתַּב בְּרָאשֵׁי תֵיבוֹת, אֲבָל יֵשׁ בּוֹ כֹּל, כֹּל הָעִנְיָן בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ, כֹּל הָעִנְיָן, אֵיךְ יָבוֹא, מָתַי יָבוֹא וְ..., כֵּן. 
(וידאו סבא 3 - 06:06)
*
[רַבִּי יִשְׂרָאֵל קָרְדוּנֶר הוּא יָדַע מִמְגִלַּת סְתָרִים?] לֹא, [הוּא לֹא סִּפֵּר לָכֶם?] לֹא, זֶה יָדַע רַק רַבִּי נָתָן, וְאוּלַי עוֹד אֶחָד אוֹ שְׁנַיִם, לֹא יוֹתֵר, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה, זֶה סוֹד, מִכָּל הָעוֹלָם, הַיּוֹם, וְהַחֹדֶשׁ, וְהַזְּמַן שֶׁיָּבוֹא מָּשִׁיחַ, וְאֵיךְ יָבוֹא לָעוֹלָם, הוּא יָ..., כְּבָר יִהְיֶה, כְּשֶׁיָּבוֹא, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה, גִּלָּה, [אַתֶּם יוֹדְעִים?] מַה?, לֹא לֹא, גַּם רַבִּי יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, הוּא יָדַע הַכֹּל כָּמוֹנִי, שֶׁיֵּשׁ "מְגִלַּת סְתָרִים", שֶׁרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה הַיּוֹם, הַיּוֹם וְהַסֵדֶר, וְהַזְּמַן מִמַּה שֶׁיָּבוֹא מָּשִׁיחַ, הַחֹדֶשׁ וְהַשָּׁנָה וְהַ...
(שיחות סבא - קלטת 77 א' 37:10)
*
וישלח מקודם לנד קארט לעהמ' (עיר המלוכה) דהיינו ירו' (ירושלים) לבנות שם פאלאצי' סמוך לפלטין שלו לכל המלכים עפ' חכמתו. כי כולם ידורו סמוך אליו מחמת גודל ההשתוקקת אליו עד שלא יוכלו להיות בלעדו....
ויהי' עפ' גורל ולפי הגדולה סדר בנין הפ' כי כולם יהיו אצלו סמוך לפ' שלו אך מי קודם עז' יהיה גורל ולפי הגדולה.
(מתוך מגילת סתרים)
*
יִהְיֶה מַחֲלֹקֶת, כָּל אֶחָד יֹאמַר: "אֲנִי בָּאתִי קֹדֶם", צָרִיךְ לְהָבִיא עֵדִים מָתַי בָּא, זֶה לִבְדֹּק וְלְבָרֵר מִי קֹדֶם (סַּבָּא צוֹחֵק).
הַאוֹטוֹ שֶׁלִּי וְהַאוֹטוֹ שֶׁלְּךָ זֶה שֶׁל שְׁנַיִם, נוּ צָרִיךְ הַרְבֵּה, נוּ מִמֶּנִּי קַבָּלָה, צְרִיכִים עַל הָאוֹטוֹ צְרִיכִים לִכְתֹּב "מוֹדָה חֲדָשָׁה מְכִירַת סִפְרֵי רַבֵּנוּ רַבִּי נַחְמָן", אָז זֶה כְּבָר כְּבָר חָדָשׁ.
(שיחות סבא - קלטת 37 ב' 03:45)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~
הָרַב הָעֶלְיוֹן שֶׁהוּא בֶּן דָּוִד בְּעַצְמוֹ שֶׁאָנוּ מְחַכִּים אֵלָיו.
(כוכבי אור - שיחות וסיפורים - ביאור הליקוטים ח')







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה