שְׁנַיִם שֶׁהֵם אֶחָד

שְׁנַיִם שֶׁהֵם אֶחָד

א
כָּל הָעוֹלָם, כֻּלָּם יָסִירוּ אֶת הַכֶּתֶר מְלוּכָה שֶׁלָּהֶם וְיִתְּנוּ לְרַבֵּנוּ, "אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ", הוּא יַגִּיד לָהֶם, הֵם יַגִּידוּ לוֹ "אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ אֲנַחְנוּ לֹא, אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ", כָּל הַגְּדוֹלִים, כָּל הַחֲכָמִים כֻּלָּם יָסִירוּ כָּל הַמַּטְמוֹן שֶׁלָּהֶם וְיָבִיאוּ לְרַבֵּנוּ, "אַתָּה הוּא מַלְכֵּנוּ אַתָּה הוּא מוֹשִׁעֵנוּ, אַתָּה הוּא מַלְכֵּנוּ", כָּל הַגּוֹיִים כָּל הָעוֹלָם כָּל הַמְּלָכִים יָסִירוּ אֶת הַכֶּתֶר מְלוּכָה שֶׁלָּהֶם וְיִתְּנוּ לְרַבֵּנוּ וְיֹאמְרוּ לוֹ: "אַתָּה, אֲנַחְנוּ לֹא כְּלוּם, אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ!", יִתְחַנְּנוּ נֶגֶד רַבֵּנוּ וְיֹאמְרוּ לוֹ: "אֲנַחְנוּ לֹא כְּלוּם אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ, כֵּן! כָּל כָּל הַמְּלָכִים יֹאמְרוּ לְרַבֵּנוּ: "אֲנַחְנוּ לֹא כְּלוּם אַתָּה תִּהְיֶה הַמֶּלֶךְ", הַמֶּלֶךְ שֶׁל כָּל הָעוֹלָם, כֻּלָּם יִתְּנוּ לוֹ הַמְּלוּכָה שֶׁלָּהֶם לְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, הַכֶּתֶר הַמְלוּכָה לְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, "אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ אֲנַחְנוּ לֹא כְּלוּם".
(שיחות סבא - קלטת 110 ב' 34:09)
*
רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה וְהַנָּשִׂיא יָבוֹאוּ לְרַבֵּנוּ: "אֲנַחְנוּ לֹא נָשִׂיא וְלֹא רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, אַתָּה הוּא הָרֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, וְאַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ שֶׁל, שֶׁל כָּל יִשְׂרָאֵל, אַתָּה הוּא הַמֶּלֶךְ שֶׁלָּנוּ!".
כָּל הַמֶלוּכוֹת, כָּל הַמַמְלָכוֹת וְכָל הָעוֹלָם יַגִּיעוּ לְרַבֵּנוּ, "אַתָּה הוּא מֶּלֶךְ שֶׁלָּנוּ, אֲנִי לֹא, לֹא רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, וְלֹא נָשִׂיא, אַתָּה נָשִׂיא, אַתָּה רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, וְאַתָּה הַכֹּל", [מָתַי זֶה יִהְיֶה? מָתַי?] בְּקָרוֹב.
(שיחות סבא - קלטת 111 א' 31:13)
*
אֲנַחְנוּ צְרִיכִים לִמְסֹר נַפְשֵׁנוּ, לְבָבֵנוּ, נִשְׁמוֹתֵינוּ, וְכָל כֹּחֵנוּ, וְהַכֹּל לְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, וְהוּא הַמֶּלֶךְ, זֶה בַּנְק, כָּל הַסְּפָרִים שֶׁל רַבֵּנוּ, כָּל דִּבּוּר שֶׁלּוֹ הוּא גְּאֻלָּה שְׁלֵמָה שֶׁלָּנוּ.
(שיחות סבא - קלטת 110 ב' 02:27)
*
מֵהָעוֹלָם, הַבַּעַל דָּבָר הוּא הִתְגַּבֵּר מְאֹד, הוּא רָצָה לַהֲרֹג אֶת רַבִּי נָתָן וְרַבֵּנוּ, לַהֲרֹג, כֵּן, וְהוּא חַי וְקַיָּם, דָּוִד מֶלֶךְ יִשְֹרָאֵל חַי וְקַיָּם, הוּא חַי וְקַיָּם בְּלִבֵּנוּ וְבְּמֹחֵנוּ, וְכָל דִּבּוּר הוּא אוֹר כָּזֶה שֶׁלֹּא הָיָה עֲדַיִן מֵעוֹלָם.
(שיחות סבא - קלטת 95 ב' 20:28)
*
דָּוִד מֶלֶךְ יִשְֹרָאֵל חַי וְקַיָּם, כִּי רוּחוֹ שֶׁל דָּוִד שֶׁהוּא מָשִׁיחַ חַי וְקַיָּם לָנֶצַח.

(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אות מו')
*
אָז אֲנִי אוֹמֵר לְךָ בְּקִצּוּר שֶׁאֲנִי הַמֶּלֶךְ וְכֻּלָּם צְרִיכִים, צְרִיכִים לְקַבֵּל אֶת זֶה, כָּל הַמְּדִינָה וְכָל הַשָּׂרִים צְרִיכִים לְקַבֵּל אֶת זֶה שֶׁאֲנִי הַמֶּלֶךְ.
(מתוך השיחה 'אני המלך')
*
יֵשׁ שָׂרִים, אוֹרוֹת כָּאֵלֶּה בָּעוֹלָם, רַבֵּנוּ תַּם, וְעוֹד, וְעוֹד, וְעוֹד, וְעוֹד, צַדִּיקִים קְדוֹשִׁים כָּאֵלֶּה, וְכֻלָּם כְּאַיִן, כְּאַיִן, נֶגֶד רַבֵּנוּ כֻּלָּם כְּאַיִן.
(שיחות סבא - קלטת 95 ב' 32:15)
*
מִי שֶׁהוּא בַּר דַּעַת, יָכוֹל לְהַאֲמִין עִם, עִם כָּל, כָּל הַתּוֹרָה, אֲבָל יֵשׁ עִנְיָן שֶׁהוּא, שֶׁהוּא כָּל הַתּוֹרָה מְקַבֵּל מִמֶּנִּי!, כָּל הַתּוֹרָה וְכָל הָרְפוּאָה וְכָל הַתִּקּוּנִים, הַכֹּל מִמֶּנִּי.
(שם - 12:16)
*
כָּל הַכָּבוֹד שֶׁיֵּשׁ לְכָל אָדָם שֶׁבָּעוֹלָם מִקָּטָן וְעַד גָּדוֹל הֵם מְקַבְּלִים רַק מִזֶּה הַצַּדִּיק שֶׁהוּא בְּחִינַת עָפָר שֶׁמִּמֶּנּוּ נִמְשָׁךְ הַכֹּל, כִּי כָּל הַכָּבוֹד וְהַגְּדֻלָּה הוּא רַק אֵצֶל זֶה הַצַּדִּיק, וְכֻלָּם מְקַבְּלִים מִמֶּנּוּ, כִּי בִּמְקוֹם הַשִּׁפְלוּת וְהַקַּטְנוּת - שָׁם שׁוֹרֶה כָּל הַכָּבוֹד וְהַגְּדֻלָּה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "אֶשְׁכֹּן אֶת דַּכָּא".
(אב"י הנחל - מכתב פד')
*
תְּפִלִּין שֶׁל רֹאשׁ וּתְפִלִּין שֶׁל יַד וְהֵם בְּחִינַת ג' מִינֵי תְּפִלִּין, דְּהַיְנוּ שֶׁל רֹאשׁ וְקֶשֶׁר שֶׁל דָּלֶ"ת, שֶׁהוּא גַּם כֵּן בְּחִינַת תְּפִלִּין כַּמּוּבָן בְּכַוָּנוֹת האר"י וּתְפִלִּין שֶׁל יַד וְהֵם כְּנֶגֶד ג' בְּחִינוֹת הַנְּקֻדּוֹת הַנַּ"ל, כִּי הַנְּקֻדּוֹת הֵם ג' דְּהַיְנוּ נְקֻדָּה הַכְּלָלִית שֶׁל צַדִּיק הַדּוֹר וּנְקֻדָּה שֶׁמְּקַבְּלִין יִשְֹרָאֵל בִּכְלָלָן זֶה מִזֶּה בִּבְחִינַת וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין וּנְקֻדָּה שֶׁמְּקַבְּלִין כָּל אֶחָד וְאֶחָד מִנֵּיהּ וּבֵיהּ וְזֶהוּ בְּחִינַת ג' מִינֵי תְּפִלִּין הַנַּ"ל, כִּי שֶׁל רֹאשׁ זֶהוּ בְּחִינַת הַצַּדִּיק וּנְקוּדַת הַצַּדִּיק בְּעֵרֶךְ הג' נְקֻדּוֹת הַנַּ"ל הוּא בְּחִינַת רֹאשׁ וּמֹחִין וְכֻלָּם מְקַבְּלִין מִמֶּנּוּ, וְהוּא נִקְרָא רֹ'אשׁ בְּ'נֵי יִ'שְֹרָאֵל בְּחִינַת רַבִּי, כִּי עִקַּר בְּחִינַת רַבִּי שֶׁנִּקְרָא צַדִּיק הַדּוֹר, הוּא בִּבְחִינַת הַנְּקֻדָּה הַנַּ"ל שֶׁכֻּלָּם מְקַבְּלִין מִמֶּנּוּ וְזֶהוּ בְּחִינַת תְּפִלִּין שֶׁל רֹאשׁ כַּנַּ"ל וּמִשָּׁם יוֹצֵא הֶאָרָה וּמֵאִיר נְקֻדָּה הַנַּ"ל שֶׁהוּא בְּחִינַת קֶשֶׁר שֶׁל ד', שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת כְּלַל יִשְֹרָאֵל שֶׁמִּתְקַשְּׁרִים וּמְאִירִין זֶה בָּזֶה, וְעַל כֵּן זֹאת הַנְּקֻדָּה מְאִירָה בִּבְחִינַת קֶשֶׁר כִּי עִקַּר הֶאָרָתָהּ עַל יְדֵי הִתְקַשְּׁרוּת שֶׁמִּתְקַשְׁרִין כְּלַל יִשְֹרָאֵל וּמְאִירִין זֶה לָזֶה כַּנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות תפילין הלכה ב' אות ד')

ב
שָׁמַעְתִּי שֶׁאָמַר לְר' שְׁמוּאֵל מִטֶּעפְּלִיק בְּזַאסְלַאב אֲנִי אוֹמֵר לְךָ כְּדֵי שֶׁתֵּדַע שֶׁאֲנִי יוֹדֵעַ מַה שֶּׁיִּהְיֶה אַחַר כָּךְ יֵשׁ שְׁלשָׁה דְּבָרִים שְׁנַיִם הֵם אֶחָד וְאֶחָד הוּא אֶחָד [כְּלוֹמַר שְׁנֵי דְּבָרִים מֵאֵלּוּ הַשְׁלֹשָׁה הֵם אֶחָד וְהָאֶחָד הַנִּשְׁאָר הוּא אֶחָד] וּכְשֶׁיִּהְיוּ הַשְּׁנֵי דְּבָרִים, לא יִהְיֶה הַדָּבָר הָאֶחָד וּכְשֶׁיִּהְיֶה הַדָּבָר הָאֶחָד לא יִהְיוּ הַשְּׁנַיִם. וְאָמַר אֲנִי רוֹצֶה יוֹתֵר וְכוּ' וְנִשְׁכַּח אֵיךְ אָמַר שֶׁהוּא רְצוֹנוֹ אִם רוֹצֶה יוֹתֵר שֶׁיִּהְיוּ הַשְּׁנַיִם אוֹ לְהֶפֶךְ.
(חיי מוהר"ן - נסיעתו לנאווריטש - קסג')
*
יֵשׁ אֶחָד שֶׁהוּא ב' / ב' שֶׁהוּא אֶחָד כְּשֶׁהוּא שָׁם הוּא כָּאן גַם כֵּן. (נוּסְחָה אַחֲרִינָא כְּשֶׁהוּא בְּכָאן הוּא שָׁם גַם כֵּן וְכוּ').
(מתוך 'מעשה מלחם') 
*
הִנֵּה אֲנִי פֹּה וּבְּ..., אַחַר כָּךְ אֲנִי שָׁם, אֲנִי, אֲנִי בַּמָּקוֹם שֶׁלִּי לֹּא הָיָה לִי שּׁוּם שּׁוּם שּׁוּם בְּרִיָּה בָּעוֹלָם. אֲנִי לֹא יָכוֹל לְדַבֵּר, אִם אֲנִי אֲדַבֵּר כָּכָה אָז אָז יֵלְכוּ כָּל הָעוֹלָם אַחֲרַי כְּמוֹ מְשֻׁגָּע.
(שיחות סבא - קלטת 61 א' 02:41)
*
בַבֹּקֶר בִּסְעֻדַּת שַׁחֲרִית אָמַר הַתּוֹרָה הַנַּ"ל שֶׁהִיא רַבִּי יוֹחָנָן מִשְׁתָּעֵי וְכוּ', וְדַמְיָא עֵינֵהּ כִּתְרֵי סַהֲרָא. וְאָמַר אָז שֶׁיֵּשׁ שִׁבְעִים אֻמּוֹת, וְהֵם כְּלוּלִים בְּעֵשָׂו וְיִשְׁמָעֵאל. שֶׁזֶּה כָּלוּל מִשְּׁלשִׁים וְחָמֵשׁ אֻמּוֹת, וְזֶה כָּלוּל מִשְּׁלשִׁים וְחָמֵשׁ אֻמּוֹת. וְלֶעָתִיד יִכְבְּשׁוּ אוֹתָן שְׁנֵי מְשִׁיחִין מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף וּמָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד, וְיֵשׁ צַדִּיק אֶחָד שֶׁהוּא כָּלוּל מִתְּרֵין מְשִׁיחִין יַחְדָּיו.
עוֹד אָמַר אָז כַּמָּה דְּבָרִים יוֹתֵר מִמַּה שֶּׁנִּדְפְּסוּ, וְאָז נִשְׁבַּר הַשֻּׁלְחָן מֵרֹב הָעוֹלָם שֶׁדָּחֲקוּ עַצְמָן עָלָיו. וְהִקְפִּיד וְאָמַר וְכִי גּוֹיִים יוֹשְׁבִים אֶצְלִי עַל הַשֻּׁלְחָן, וְכִי עַכְשָׁו יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ שֶׁיִּתְקָרְבוּ גּוֹיִים לַצַּדִּיקִים כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (ישעיה ב'): "וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם". וְזֶה הַפָּסוּק שַׁיָּךְ לְהַתּוֹרָה רַבִּי יוֹחָנָן מִשְׁתָּעֵי הַנַּ"ל עַיֵּן שָׁם כִּי כָּךְ הָיָה דַּרְכּוֹ שֶׁכָּל שִׂיחָתוֹ הָיָה שַׁיָּךְ לְהַתּוֹרָה שֶׁעָסַק בָּהּ אָז.
(חיי מוהר"ן - שיחות השייכות להתורות - ו')
*
הַגְּאֻלָּה הָאַחֲרוֹנָה עֲדַיִן הַקֵּץ סָתוּם וְחָתוּם עַד שֶׁנִּזְכֶּה עַל יְדֵי מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ שֶׁיִּהְיֶה בְּחִינַת דָּוִד שֶׁהוּא מָשִׁיחַ בְּעַצְמוֹ וְיִהְיֶה כָּלוּל מִמֹּשֶׁה וְיוֹסֵף וּמִכָּל הַשְּׁלֹשָׁה אָבוֹת וּמִכָּל הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים וְאָז יְקֻיַּם וְעַד עַתִּיק יוֹמָא מְטָא. וְיִתְגַּלֶּה הֶאָרַת מֵצַח הָרָצוֹן בְּהֶאָרָה נִפְלָאָה שֶׁלֹּא הָיָה עֲדַיִן מֵעוֹלָם. וְעַל יְדֵי זֶה יִפְדֵּנוּ וְיִגְאָלֵנוּ גְּאֻלַּת עוֹלָם גְּאֻלָּה שְׁלֵמָה שֶׁאֵין אַחֲרֶיהָ גָּלוּת בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן. 
(ליקוטי הלכות - הלכות ברכת השחר הלכה ה' אות כא')
*
הוּא כְּלָלִיּוּת כָּל הַתּוֹרָה וְכָל הַצַּדִּיקים שֶׁהָיוּ מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם, הוּא, הוּא משֶׁה רַבֵּנוּ, הוּא אַבְרָהָם, יִצְחָק יַעֲקֹב, הוּא הַכֹּל, הוּא כָּל הַצַּדִּיקִים. 
(שיחות סבא - קלטת 22 א' 12:05)
*
נִשְׁמַת מָשִׁיחַ שֶׁקָּדַם לָעוֹלָם שֶׁהוּא שֹׁרֶשׁ כְּלַל כָּל הַצַּדִּיקִים שֶׁבְּכָל הַדּוֹרוֹת.
(ליקוטי הלכות - הלכות ערב הלכה ד' אות ד')
*
וְשָׁמַעְתִּי שֶׁאָמַר, כִּי אִיתָא בִּדְרָשֵׁי הַמְקֻבָּלִים, אֲשֶׁר אָדָם הָרִאשׁוֹן בְּעֵת שֶׁאָכַל מֵעֵץ הַדַּעַת, טָעֲמוּ כָּל הַנְּשָׁמוֹת מֵעֵץ הַדַּעַת, אֲבָל נִשְׁמָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה זָכְתָה שֶׁלֹּא טָעֲמָה כְּלָל מֵעֵץ הַדַּעַת.
(חיי מוהר"ן עם השמטות - גדולת נוראות השגתו - רצ')

ג
פַּעַם שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר שֶׁהוּא יִלְמַד תּוֹרָה בְּיַחַד עִם [כָּל] הַשִּׁבְעָה רוֹעִים (אָמַר הַמַעְתִּיק: עַיֵּן בְּאִגֶּרֶת הַבַּעַל שֵׁם טוֹב, הַנִּדְפָּס בְּסוֹף סֵפֶר 'פּוֹרָת יוֹסֵף', מּוּבָא שָּׁם שֶׁמָּשִׁיחַ לּוֹמֵד תּוֹרָה עִם הַשִּׁבְעָה רוֹעִים), [וּכְבָר מּוּבָא בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ זַ"ל כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהוּא בְּחִינַת מָשִׁיחַ, אַךְ שֶׁאֵין הַדּוֹר רָאוּי לְכָךְ].
(חיי מוהר"ן עם השמטות - גדולת נוראות השגתו - רנד')
*
קוֹדֵם שֶׁיָּצָא מִבְּרֶסְלַב לְאוּמֶין לְהִסְתַּלֵּק שָׁם בָּעֵת שֶׁיָּצָא מִפֶּתַח הַבַּיִת וְלַחוּץ לַעֲלוֹת עַל הָעֲגָלָה עָמַד אֵצֶל הַמְּזוּזָה וְהִנִּיחַ יָדוֹ עַל הַמְּזוּזָה עָנָה וְאָמַר לְהָעוֹלָם תִּרְאוּ לְהִתְקַבֵּץ יַחַד וּלְהִתְפַּלֵּל יַחַד כִּי אִם תִּתְפַּלְּלוּ בְּכַוָּנָה אוּלַי תּוּכְלוּ לְהַמְשִׁיךְ אוֹתִי לְכָאן עוֹד הַפָּעַם. 
(חיי מוהר"ן - נסיעתו וישיבתו באומן - קפז')
*
וְאֲנִי רוֹאֶה שֶׁאֲנִי הָיִיתִי כְּבָר, כְּבָר סָמוּךְ מְאֹד לַקֶּבֶר, וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הֶחֱזִיר אוֹתִי עוֹד פַּעַם מֵעוֹלָם הַבָּא לָעוֹלָם הַזֶּה.

(שיחות סבא - קלטת 51 ב' 04:19)
*
גְּאֻלָּה רִאשׁוֹנָה מִמִּצְרַיִם הָיָה אַחֲרֶיהָ גָּלוּת, וּגְאֻלָּה אַחֲרוֹנָה שֶׁיִּהְיֶה בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ לֹא יִהְיֶה אַחֲרֶיהָ הֶפְסֵק, כִּי עַל שְׁנֵי אֵלּוּ הַגְּאֻלּוֹת נֶאֱמַר אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה, כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִּׁ"י שָׁם, אֶהְיֶה עִמָּכֶם בְּצָרָה זוֹ אֲשֶׁר אֶהְיֶה עִמָּהֶם בְּשִׁעְבּוּד מַלְכֻיּוֹת וְכוּ'. אָמַר מֹשֶׁה, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, דַּיָּהּ לְצָרָה בִּשְׁעָתָהּ וְכוּ'. 
וְעִקַּר כָּל הַגְּאֻלּוֹת בְּרוּחָנִיּוּת וּבְגַשְׁמִיּוּת בִּכְלָל וּבִפְרָט הֵם עַל יְדֵי מֹשֶׁה רַבֵּנוּ שֶׁהוּא בְּחִינַת הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר, כִּי אִתְפַּשְּׁטוּתָא דְּמֹשֶׁה בְּכָל דָּרָא וְדָרָא בְּחִינַת מַ"ה שֶּׁ"הָיָה ה"וּא שֶׁ"יִּהְיֶה שֶׁהוּא רָאשֵׁי תֵּבוֹת, מֹשֶׁה. כִּי הוּא הָיָה הַגּוֹאֵל הָרִאשׁוֹן וְהוּא יִהְיֶה הַגּוֹאֵל הָאַחֲרוֹן, שֶׁהוּא מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ שֶׁיָּבוֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ וְהוּא גַּם כֵּן גּוֹאֵל יִשְֹרָאֵל בְּכָל דּוֹר וָדוֹר מִכָּל צָרוֹתֵיהֶם וּמוֹשִׁיעַ לָהֶם בְּכָל עֵת לְהוֹצִיא אֶת כָּל אֶחָד מִיִּשְֹרָאֵל מִגָּלוּת הַיֵּצֶר הָרָע וְהַתַּאֲווֹת שֶׁהוּא עִקַּר גָּלוּת וְצָרוֹת יִשְֹרָאֵל.
(ליקוטי הלכות - הלכות אונאה כלה ג' אות א')
*
"וְעָלֶיךָ אָמַרְתִּי מַיין פַייעֶרְל וֶועט טְלִיעֶן בִּיז מָשִׁיחַ וֶועט קוּמֶען" וְכַּנִּרְאֶה מִזֶּה שֶׁאֲנִי אֶהְיֶה בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ, אֲנִי אֶהְיֶה, שֶׁ"בִיאַת הַמָּשִׁיחַ" אֲנִי אֶחְיֶה, "עָלֶיךָ אָמַרְתִּי מַיין פַייעֶרְל וֶועט טְלִיעֶן בִּיז מָשִׁיחַ וֶועט קוּמֶען".
(שיחות סבא - קלטת 76 א' 13:14)
*
אָמְנָם אֲשֶׁר לֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה, אֲבָל הוּא בְּעַצְמוֹ עוֹד יָקוּם לְגָאֳלֵנוּ גַּם מֵהַגָּלוּת הַזֶּה. כִּי מָשִׁיחַ הוּא מֹשֶׁה וּמַה שֶׁהָיָה הוּא בְּעַצְמוֹ שֶׁיִּהְיֶה בְּיֶתֶר שְׂאֵת. כִּי בֹּא יָבוֹא גַּם בְּשַׁעַר הַחֲמִישִׁים, וְיַשִּיג אוֹתוֹ בִּשְׁלֵמוּת עָצוּם וְנִשְׁגָּב עַד שֶׁלֹּא יֵרֵד עוֹד מֵאִתּוֹ. (וְעַל אוֹדוֹת שֶּׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ זַ"ל "שְׁלַח נָא" וְכוּ' שֶׁאֵינוֹ גּוֹאֲלָם לֶעָתִיד, הַבֵּט נָא וּרְאֵה מַה שֶׁמּוּבָא בְּשִּׂיחוֹת הָרַ"ן בְּסִימָן נד' בְּעִנְיָן גִּלְגּוּלִים, וּמוּבָא גַּם בִּשְׁאָר סִפְרֵי אֱמֶת, שֶׁאֵין הַנְּשָׁמָה מִתְגַּלְגֶּלֶת כְּמוֹ שֶׁהָיְתָה, רַק זֶה הַנֶּפֶשׁ עִם זֶה הָרוּחַ וְכוּ'. כִּי בָּזֶה תָבִין שֶׁלֹּא סָתְרוּ זֶה אֶת זֶה מַאַמְרֵי חֲכָמֵינוּ זַ"ל הָאֵלֶּה).
(כוכבי אור - שיחות וסיפורים - לו')
*
כִּי הוּא אֲשֶׁר נֶּאֱמַר עָלָיו מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמָשִׁיחַ דָּא מֹשֶׁה, אֲשֶׁר זָּכָה לֶאֱחֹז וּלְהִתְאַחֵד בְּהַכִּסֵּא הַנּוֹרָאָה אֲשֶׁר תָּשִׁיר אֶת שִׁיר נְעִימוּת הַשָֹּגַת אֱלֹקוּתוֹ עַל שִׁבְעִים וּשְׁנַיִם נִימִין, פָּשׁוּט, כָּפוּל, שָׁלוּשׁ, רָבוּעַ, שֶׁהוּא "הֲוָיָה" בָּאֲחוֹרַים שֶׁעוֹלֶה שִׁבְעִים וּשְׁנַיִם, לְעַנֵּג לָנֶצַח אֶת כָּל אֲשֶׁר יִזְכּוּ לָזֶה, וְלָכֵן מִסְפַּר שְׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ "נַחְמָן" כְּמִסְפַּר מִלּוּי "הֲוָיָה" בָּאֲחוֹרַים כָּזֶה: "יוד, יוד הא, יוד הה וו, יוד הה וו הא" עִם הָאַרְבָּעָה כּוֹלְלִים (148).
(כוכבי אור - חכמה ובינה - ל')
*
הוּא הוּא נִשְׁמַת משֶׁה רַבֵּנוּ, כָּכָה הוּא גִּלָּה בְּהַסְּפָרִים, וְהוּא מָשִׁיחַ, הוּא אוֹר שֶׁל מָשִׁיחַ כֵּן.
(שיחות סבא - קלטת 117 22:15)
*
רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה פְּלָאוֹת כָּאֵלֶּה שֶׁלֹּא הָיָה עֲדַיִן בָּעוֹלָם, אֵין, אֵין בָּעוֹלָם כְּמוֹ הַתּוֹרָה שֶׁלּוֹ, כְּמוֹ הַפֶּלֶא שֶׁלּוֹ, כְּמוֹ הַחָכְמָה שֶׁלּוֹ, כְּמוֹ שֶׁהוּא עָבַד הַשֵּׁם, זֶה זֶה זֶה זֶה זֶה, זֶה מָשִׁיחַ קָּדוֹשׁ כָּזֶה "עַד בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ".
(שיחות סבא - קלטת 56 ב' 34:28)


ד
וְעַל כֵּן זָכָה פִּינְחָס שֶׁהוּא אֵלִיָּהוּ לְחַיִּים נִצְחִיִּים בְּחַיָּיו כִּי עָלָה לַשָּׁמַיִם וְחַי לְעוֹלָם. פִּינְחָס שֶׁעָשָׂה רְצוֹן משֶׁה בִּשְׁלֵמוּת וְקִנֵּא קִנְאַת הַבְּרִית עַד שֶׁזָּכָה לַכְּהֻנָּה שֶׁהִוא בְּחִינַת חֶסֶד הַנַּ"ל בִּשְׁלֵמוּת, דְּהַיְנוּ כִּסּוּפִין טוֹבִים שֶׁהֵם נְפָשׁוֹת טוֹבִים שֶׁהֵם עִקַּר הַחִיּוּת הָאֲמִתִּי כַּנַּ"ל, עַד שֶׁזָּכָה לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לִמְקוֹר הַחַיִּים בִּשְׁלֵמוּת כָּזֶה עַד שֶׁנִּשְׁאָר חַי וְקַיָּם לָנֶצַח מֵחֲמַת שֶׁקִּשֵּׁר אֶת עַצְמוֹ לִמְקוֹר הַחַיִּים בְּהִתְקַשְּׁרוּת גָּדוֹל כָּל כָּךְ עַל יְדֵי שֶׁקִּנֵּא קִנְאַת ה' צְבָאוֹת וְעָשָׂה רְצוֹן משֶׁה וּמָסַר נַפְשׁוֹ לְמִיתָה בִּשְׁבִיל זֶה עַל יְדֵי זֶה פָּסְקָה מִמֶּנּוּ זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ שֶׁהָיָה עַל יְדֵי פְּגַם עֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, וּפָסְקָה מִמֶּנּוּ לְגַמְרֵי כְּאִלּוּ הָיָה סוֹבֵל צַעַר הַמִּיתָה מַמָּשׁ וְחָזַר וְנֶחֱיָה בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים, כְּמוֹ כֵן זָכָה הוּא אָז עַל יְדֵי גֹּדֶל מְסִירַת נַפְשׁוֹ לְמִיתָה בִּשְׁבִיל ה' יִתְבָּרַךְ. וְעַל כֵּן עִקַּר תְּחִיַּת הַמֵּתִים עַל יָדוֹ כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּתְחִיַּת הַמֵּתִים בָּא עַל יְדֵי אֵלִיָּהוּ זָכוּר לַטּוֹב כִּי עִקַּר תְּחִיַּת הַמֵּתִים שֶׁהוּא חַיִּים נִצְחִיִּים, זוֹכִין עַל יְדֵי שֶׁכּוֹלְלִין הָאוֹתִיּוֹת בְּהַנְּקֻדּוֹת שֶׁהוּא עַל יְדֵי הִתְקַשְּׁרוּת וְהִתְחַבְּרוּת לְצַדִּיקֵי אֱמֶת שֶׁהֵם בְּחִינַת משֶׁה שֶׁזָּכוּ לְתִקּוּן הַבְּרִית בִּשְׁלֵמוּת, שֶׁכָּל זֶה זָכָה פִּינְחָס שֶׁהוּא אֵלִיָּהוּ בְּחַיָּיו, עַל כֵּן זָכָה לְחַיִּים בֶּאֱמֶת, וְהוּא חַי לְעוֹלָם וְכָל תְּחִיַּת הַמֵּתִים יִהְיֶה עַל יָדוֹ וְכַנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות הודאה הלכה ה' אות י')
*
וְזֶהוּ פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר וְכוּ' הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי וְכוּ'. כִּי פִּינְחָס זֶה אֵלִיָּהוּ, זָכָה לְבַטֵּל וּלְהַמְתִּיק הַחֲרוֹן אַף, שֶׁעַל יְדֵי זֶה מַמְשִׁיכִין רוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, שֶׁמִּשָּׁם מוֹצִיאִין מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת פִּי שְׁנַיִם.

אֵלִיָּהוּ שֶׁיָּבוֹא לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם בָּעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, כִּי עַל יְדֵי אֵלִיָּהוּ עִקַּר הַמְשָׁכַת פִּי שְׁנַיִם כַּנַּ"ל, שֶׁעִקָּרוֹ תָּלוּי בְּשָׁלוֹם כַּנַּ"ל. וְזֶה וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם. אָב וּבֵן זֶה בְּחִינַת רַב וְתַלְמִיד, בְּחִינַת רוּחַ דִּלְעֵלָּא וְרוּחַ דִּלְתַתָּא, שֶׁיָּשִׁיב וְיִכְלֹל אָב עַל בָּנִים וּבָנִים עַל אֲבוֹתָם, שֶׁיִּהְיֶה נִכְלָל יַחַד הָרוּחַ דִּלְעֵלָּא וְהָרוּחַ דִּלְתַתָּא, בִּבְחִינַת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁזֶּה עִקַּר הַתִּקּוּן שֶׁל בְּחִינַת פִּי שְׁנַיִם שֶׁמַּמְשִׁיךְ אֵלִיָּהוּ מֵרוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ.
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אותיות לז', מ')
*
כִּי הוּא הָרַב וְהַתַּלְמִיד שֶׁהִבִּיטוּ וְהִסְתַּכְּלוּ עֲלֵיהֶם מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד הֵנָּה, וְעַל יָדָם יִהְיֶה נִפְעָל וְנִגְמָר הַתִּקּוּן שֶׁל כָּל הָעוֹלָמוֹת בְּתַכְלִית תַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, שֶׁגַּם אִם לֹא הָיָה אוֹכֵל הָאָדָם אֶת עֵץ הַדַּעַת לֹא הָיָה תִּקּוּן עוֹלָמוֹת כָּזֶה. וְעַל כֵּן יִתְהַפֵּךְ עַל יְדֵי זֶה חֶטְאוֹ לִזְכוּת, וִיקֻיַּם: "אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד".
(כוכבי אור - חכמה ובינה - מא')
*
עִקַּר מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק שֶׁבְּכָל דּוֹר. הוּא כְּנֶגֶד שֵׁם ה' שֶׁהוּא שֵׁם הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁהוּא שֵׁם ה' כִּי שְׁמוֹ מְשֻׁתָּף בְּשֵׁם הַצַּדִּיק. אֲשֶׁר הַצַּדִּיק הַזֶּה הָאֱמֶת הוּא הַפְּאֵר וְהַיֹּפִי וְהַהִדּוּר שֶׁל כָּל הָעוֹלָם הוּא הַחֵן הָאֱמֶת שֶׁל כָּל הָעוֹלָם.
וְאִם זֶה הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁבְּכָל דּוֹר הָיָה נִתְגַּלֶּה בָּעוֹלָם. וְכָל הָעוֹלָם הָיוּ מְקֹרָבִים אֵלָיו בֶּאֱמֶת הָיָה הָעוֹלָם כְּבָר מְתֻקָּן כִּי זֶה הַצַּדִּיק יֵשׁ לוֹ כֹּחַ לְתַקֵּן כָּל הָעוֹלָם אִם לֹא הָיוּ מַעֲלִימִין וּמַסְתִּירִין אוֹתוֹ אֲבָל בְּכָל דּוֹר וָדוֹר יֵשׁ בְּחִינַת מִלְחֲמוֹת עֲמָלֵק. וְעִקַּר מִלְחַמְתּוֹ שֶׁל עֲמָלֵק יִמַּח שְׁמוֹ הִיא רַק דַּיְקָא נֶגֶד הַצַּדִּיק הָאֱמֶת הַזֶּה שֶׁהוּא הָרֹאשׁ בַּיִת.
בְּכָל דּוֹר מוּכֶנֶת הַגְּאֻלָּה לָבוֹא עַל יְדֵי הָרֹאשׁ בַּיִת הַזֶּה שֶׁהוּא בְּחִינַת מֹשֶׁה מָשִׁיחַ שֶׁהוּא הַצַּדִּיק הָאֱמֶת הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה שֶׁבְּכָל דּוֹר. אַךְ עִקַּר הָעִכּוּב הוּא עַל יְדֵי הַמַּחֲלֹקֶת הֶעָצוּם הַזֶּה שֶׁהוּא בְּחִינַת מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק שֶׁכָּל מִלְחַמְתּוֹ לְהַסְתִּיר וּלְהַעֲלִים שֵׁם הַצַּדִּיק הַזֶּה כַּנַּ"ל.
וְזֶה שֶׁאָמַר מֹשֶׁה לִיהוֹשֻׁעַ תַּלְמִידוֹ דַּיְקָא צֵא הִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק. וְלֹא לָחַם עִמּוֹ בְּעַצְמוֹ. כִּי מֵחֲמַת שֶׁכָּל מִלְחַמְתּוֹ שֶׁל עֲמָלֵק הִוא כְּנֶגֶד בְּחִינַת מֹשֶׁה שֶׁהוּא הָרֹאשׁ בַּיִת הָאֲמִתִּי. לְהַסְתִּיר וּלְהַעֲלִים שְׁמוֹ חַס וְשָׁלוֹם. עַל כֵּן אֵין יָכוֹל מֹשֶׁה בְּעַצְמוֹ לְהִלָּחֵם עִמּוֹ. כִּי אֵין חָבוּשׁ מַתִּיר אֶת עַצְמוֹ מִבֵּית הָאֲסוּרִים כִּי אֵיךְ אֶפְשָׁר לְהַצַּדִּיק לְהַגְדִּיל וּלְפַרְסֵם שֵׁם עַצְמוֹ. עַל כֵּן צִיוָּוה לְתַלְמִידוֹ יְהוֹשֻׁעַ צֵא הִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק. כִּי דַּיְקָא הַתַּלְמִיד שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת הוּא יֵשׁ לוֹ כֹּחַ לְהִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק שֶׁרוֹצֶה לְהַעֲלִים וּלְהַסְתִּיר שֵׁם הַצַּדִּיק הַזֶּה. כִּי בְּחִינַת יְהוֹשֻׁעַ תַּלְמִידוֹ כָּל עִסְקוֹ וְכָל תַּחְבּוּלוֹתָיו לְפַרְסֵם וּלְהַגְדִּיל שְׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ וְהַנּוֹרָא שֶׁל הַצַּדִּיק הַזֶּה בָּעוֹלָם. 
(ליקוטי הלכות - הלכות שבת הלכה ה' אות ט'-י')
*
וַאֲנִי זָכִיתִי אֲנִי הָיִיתִי אֶחָד לִפְנֵי לִפְנֵי יוֹתֵר מִשִּׁשִּׁים שָׁנָה וְעָמַדְתִּי נֶגֶד כָּל הָעוֹלָם, עָמַדְתִּי נֶגֶד הַחֲבֵרִים נֶגֶד הַיְשִׁיבָה נֶגֶד גְּדוֹלִים גְּדוֹלֵי תּוֹרָה גְּאוֹנִים וּמְפֻרְסָמִים שֶׁהָיָה לָהֶם פִּרְסוּם בָּעוֹלָם וְכֻלָּם אָמְרוּ לִי  "מַה זֶּה, אַתָּה מְשֻׁגָּע, אַתָּה נַעֲשֵׁיתָ בְּרֶסְלֵב, חֲסִיד בְּרֶסְלֵב? מַה זֶּה, אַתָּה מְשֻׁגָּע? [לָמָה לָמָה אָמְרוּ שֶׁאַתָּה מְשֻׁגָּע? לָמָה בְּרֶסְלֵב זֶה...] לָמָה?! הָיָה מַחֲלֹקֶת נוּ! הֵם הִסְתִּירוּ אֶת הָאוֹר שֶׁל רַבֵּנוּ רַבִּי נַחְמָן, אֲבָל רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אָמַר אַחֲרֵי כָּל, אַחֲרֵי כָּל הַמַּחֲלֹקֶת, אַחֲרֵי כָּל, אָמַר: "גָּמַרְתִּי וְאֶגְמֹר" (סַבָּא צוֹחֵק) הוּא, "נִצַּחְתִּי וַאֲנַצֵּחַ".
(שיחות סבא - קלטת 117 10:49)
*
אֲנִי הָיִיתִי נוֹלָד אֶצְלָם וְיָדַעְתִּי שֶׁזֶּה יִרְאֵי שָׁמַיִם, כֻּלָּם הָיָה לָהֶם שֵׁם שֶׁל שֶׁקֶר שֶׁהֵם יִרְאֵי הַשֵּׁם, שֶׁהֵם... כֵּן, אֲבָל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נָתַן לִי חָכְמָה וְשֵׂכֶל, וְהִבְחַנְתִּי וְיָדַעְתִּי וְרָאִיתִי וְהֵבַנְתִּי שֶׁ..., הָאֱמֶת, כֵּן, נוּ, נוּ, לוּלֵא הַמַּחֲלֹקֶת, לוּלֵא הַהִתְנַגְּדוּת, לֹא הָיִיתִי יוֹדֵעַ מֵרַבֵּנוּ, מִכְּלוּם, זֶה דַּוְקָא, דַּוְקָא זֶה קֵרֵב אוֹתִי, כֵּן, זֶה הָיָה מַתָּנוֹת טוֹבוֹת, "הֵבֵאתִי לָכֶם מַתָּנָה מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מַחֲלֹקֶת", זֶּה הָיָה מַתָּנָה כָּזֶה שֶׁאֵין בָּעוֹלָם, עַכְשָׁו תִּתֵּן לִי כָּל, כָּל הַכֶּסֶף שֶׁבָּעוֹלָם אֲנִי לֹא רוֹצֶה, אֲנִי לֹא רוֹצֶה, כֵּן, אֵין, עָבַר הַזְּמַן, אֲבָל גַּם הַיּוֹם עוֹד לֹא בָּא מָשִׁיחַ, הָאֱמֶת לֹא כָּל כָּךְ, כֵּן, אֲבָל הָעוֹלָם מַתְחִילִים, מַתְחִילִים לִשְׂמֹעַ וְלְהָבִין מֵרַבֵּנוּ רַבִּי נַחְמָן, מֵרַבֵּנוּ רַבִּי נַחְמָן כֵּן, בְּכָל יְמֵי חַיָּי הָיָה, הָיָה יְרֵאִים, מְפַחֲדִים לִנְגֹּעַ בְּסֵפֶר בְּרֶסְלֵב, וְעֲכְשָׁיו יְכוֹלִים לִקְנוֹת בְּכָל מָקוֹם סִפְרֵי בְּרֶסְלֵב, נוּ, אֲנִי הָיָה לִי קּוּשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ: "מַדּוּעַ הָאֱמֶת, לֹא מִתְגַּלֶּה הָאֱמֶת, הָיָה כְּבָר עוֹלַם עוֹלַם הַתִּקּוּן? מָתַי יִהְיֶה זֶה? אֵיךְ אֶפְשָׁר שֶּׁיִּהְיֶה, תִּהְיֶה הַגְּאֻלָּה? אֵיךְ אֶפְשָׁר?", אֲבָל עֲכְשָׁיו אֲנִי רוֹאֶה מִלִּפְנֵי שְׁמוֹנִים שָׁנָה וְעַד עֲכְשָׁיו אֲנִי רוֹאֶה כֹּחַ כָּזֶה, שֶׁהָעוֹלָם הֵם מַמְשִׁיכִים עַצְמָם לְרַבֵּנוּ, הָיָה רָאוּי שֶׁכָּל הָעוֹלָם יִתְרָחְקוּ מִבְּרֶסְלֵב, כִּי כָּל הַגְּדוֹלִים הָיוּ, הָיוּ מִּתְנַגְּדִים, לֹא הָיוּ... כֵּן, וְנַעֲשָׂה פֶּלֶא, פֶּלֶא כָּזֶה, אָז רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אָמַר: "אֲנִי הֵבֵאתִי לָכֶם מַתָּנָה מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מַחֲלֹקֶת", כָּל הָעוֹלָם, כָּל... הוּא מוֹדִיעַ לָנוּ: "כָּל הָעוֹלָם יַחְלְקוּ עָלַי, וְאָז מִי שֶׁיִּתְקָרֵב אֵלַי יִהְיֶה מֵהָאֲנָשִׁים שֶׁלִּי", מָה..., אוֹי, מָה שֶּׁהֵם סָבְלוּ, הֵם סָבְלוּ עַל הַדּוֹרוֹת, לְדוֹרוֹת אֵלּוּ, הֵם הֵכִינוּ לְמָּשִׁיחַ אַנְשֵׁי רַבֵּנוּ וְאֶת סִפְרֵי רַבֵּנוּ  כָּל דִּבּוּר, כָּל דִּבּוּר. 
(שיחות סבא - קלטת 1 א' 36:19)
*
אֲנִי הָיִיתִי חָזָק כְּנֶגֶד כָּל הָעוֹלָם וְלָמַדְתִּי סִפְרֵי בְּרֶסְלֵב, בְּתֹקֶף, בְּחֹזֶק בְּחֹזֶק יָד, אֲנִי נִצַּחְתִּי כֻּלָּם, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אוֹמֵר: "גָּמַרְתִּי וְאֶגְמֹר, נִצַּחְתִּי וַאֲנַצֵּחַ", רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ!.
(שיחות סבא - קלטת 56 א' 34:04)

ה
הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁעוֹסֵק בְּתִקּוּנֵי הַשָּדֶה שֶׁזֶּהוּ תִּקּוּן כָּל הָעוֹלָמוֹת הוּא נַעֲשֶֹה שֻׁתָּף לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּמַעֲשֵֹה בְּרֵאשִׁית וְעַל כֵּן נִקְרָא בְּחִינַת מְקַבֵּל שָֹדֶה מֵחֲבֵרוֹ, שָֹדֶה הַנַּ"ל וְעוֹסֵק בְּכָל תִּקּוּנִים שֶׁל הַשָּדֶה הַנַּ"ל בַּחֲרִישָׁה וּקְצִירָה זְרִיעָה וּנְטִיעָה וּלְנַכֵּשׁ הָעֲשָֹבִים כִּי כָּל אֵלּוּ הַבְּחִינוֹת נִמְצָאִים בִּבְחִינַת הַשָּדֶה שֶׁל הַנְּשָׁמוֹת הַנַּ"ל, וְלִפְעָמִים מְקַבְּלוֹ בִּפְשִׁיטוּת שֶׁנּוֹתֵן דֶּרֶךְ כְּלָל כָּךְ וְכָךְ כּוּרִין לְשָׁנָה, וְלִפְעָמִים לְמֶחֱצָה לִשְׁלִישׁ וְלִרְבִיעַ, זֶה בְּחִינַת שִׁיר פָּשׁוּט כָּפוּל מְשֻׁלָּשׁ מְרֻבָּע בְּחִינַת עֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה כִּי זֶה הַצַּדִּיק בַּעַל הַשָּדֶה הַנַּ"ל עוֹשֶֹה נִגּוּנִים. 
(ליקוטי הלכות - הלכות חכירות וקבלנות הלכה א' אות א')
*
כְּפִי הַמִּכְתָּב רוֹאִים חֲדָשׁוֹת, הִתְגַּלּוּת חָדָשׁ בָּעוֹלָם, זֶה, זֶה הוּא, זֶה הַדָּבָר לֹא חָדָשׁ, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ הָיָה מִזְּמַן שֶׁהוּא בָּא לְעוֹלָם אָז הַמַּפְתֵּחַ שֶׁל הַגְּאֻלָּה אֶצְלוֹ, זֶה, אָז הוּא עִיקָּר, עִיקָּר הַגְּאֻלָּה, כָּל הַגְּאֻלָּה תְּלוּיָה בּוֹ, בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ תָּלוּי בּוֹ, כֵּן, וְכָל הַגְּאֻלָּה בִּכְלַל וּבִפְרַט לְכָל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל. זֶה, אֲבָל זֶה רַבֵּנוּ, כֵּן, אֲבָל לְגַלּוֹת בְּפֵרוּשׁ שֶׁאֲנִי הוּא זֶה רַק בְּהַפֶּתֶק הַזֶּה, הוּא מְגַלֶּה לְכָל הָעוֹלָם נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן.
(שיחות סבא - קלטת 22 א' 12:28)
*
וְהַפֶּתֶק הַזֶּה הוּא "נַ נַחְ", זֶה עִנְיָן סוֹד, סוֹד מִכָּל הָעוֹלָמוֹת, שׁוּם, שׁוּם, שׁוּם נִבְרָא לֹא יָדְעוּ מִזֶּה הַסּוֹד "נַ נַחְ", וּפֹה בְּהַפֶּתֶק הוּא, הוּא, הוּא גִּלָּה, הוּא גִּלָּה מִי זֶה רַבִּי נַחְמָן, מִי זֶה, מִי זֶה בְּרֶסְלֵב, מִי זֶה רַבִּי נַחְמָן נַ נַחְ עִם נְקֻדּוֹת נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן.
(שיחות סבא - קלטת 104 א' 05:31)
*
גַם הוּא מְגַלֶּה שֶׁהוּא זֶה הַשִּׁיר, הַשִּׁיר הַזֶּה פָּשׁוּט כָּפוּל מְשֻׁלָּשׁ מְרֻבָּע זֶה אֲנִי בְּעַצְמִי, נַחְמָן מֵאוּמַן, אֵיזֶה נַחְמָן? מֵאוּמַן. 
(שיחות סבא - קלטת 7 א' 29:47)
*
[יֵשׁ סִּפּוּר עַל רַבֵּנוּ כְּשֶׁנָסַע לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הוּא הָלַךְ לְמִירוֹן, כְּשֶׁהָלַךְ לַקֶּבֶר שֶׁל רַשְׁבִּ"י, רַשְׁבִּ"י שָׁאַל לְרַבֵּנוּ מִי רוֹן?], מִי רוֹן?, מִי רַב נַחְמָן? זֶה "מִי רוֹן"? אֲנִי רוֹן, [זֶּה נָכוֹן?], כֵּן כֵּן, מִי רוֹן? אֲנִי רוֹן, רַב נַחְמָן נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, הָרַשְׁבִּ"י שָׁאַל עִם רַבֵּנוּ "מִי זֶה רוֹן, מִי רוֹן, מִי זֶה רוֹן?", אָז אָמַר רַבֵּנוּ: "מִי רוֹן? אֲנִי, רַב נַחְמָן, אֲנִי רוֹן, רַבִּי נַחְמָן, אֲנִי!".
(שיחות סבא - קלטת 111 ב' 40:30)
*
חוֹלִים כָּאֵלֶּה אִי אֶפְשָׁר לַעֲזֹר, רַק נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן!, אַתָּה יוֹדֵעַ מִי אֲנִי? אֲנִי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, יֵשׁ עוֹד נַחְמָן? נַ נַחְ!, שִׁיר, נִגּוּן, נִגּוּן כָּזֶה שֶׁהוּא יָכוֹל לַהֲפֹךְ כָּל הָעוֹלָם לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אֲנִי נַחְמָן!, וַאֲנִי, וַאֲנִי, אֵיזֶה נַחְמָן? נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, אַתָּה יוֹדֵעַ מִי הָרַבִּי? הָרַבִּ"י הוּא 'רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל',זֶה הָרַבִּי!. הוּא מְדַבֵּר בְּכָל תּוֹרָה לְכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל: "אַתָּה יוֹדֵעַ מִי הָרַבִּי 'רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל' הוּא הָרַבִּי!",  וַאֲנִי "נַ נַחְ נַחְמָ", אֲנִי הָרַבִּי!.
(שיחות סבא - קלטת 95 א' בהתחלה)
*
אַתֶּם יוֹדֵעַ מִי אֲנִי?, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אָמַר לָאֲנָשִׁים שֶׁלּוֹ אַתָּה יוֹדֵעַ מִי אֲנִי? אֲנִי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, אֲנִי הָרַבִּי שֶׁל כָּל יִשְׂרָאֵל.
רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אָמַר לָאֲנָשִׁים שֶׁלּוֹ אַתֶּם יוֹדְעִים מִי אֲנִי? לֹא, לֹא, אֲנִי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, אֲנִי הָרַבִּי שֶׁל כָּל הַיְּהוּדִים. 
(שיחות סבא - קלטת 106 ב' 12:00)
*
נַחְמָן זֶה אֲנִי!, נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן זֶה אֲנִי אֵין אַחֵר!. 
(שיחות סבא - קלטת 111 ב' 30:37)
*
אֲנִי רַבִּי נַחְמָן! זֶה נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן. 
(שיחות סבא - קלטת 24 ב' 10:31)

ו
ה' יַמְשִׁיךְ עָלֶיךָ רְפוּאָה שְׁלֵמָה, חַיִּים אֲרֻכִּים טוֹבִים וּבְרִיאִים, וְיָרִיק לְךָ בְּרָכָה מִמְּקוֹר הַבְּרָכוֹת וְהַיְשׁוּעוֹת, וְחָכְמָה וּבִינָה מִמְּקוֹר הַחָכְמָה וְהַבְּרָכָה. 
בִּידִידוּת וְאַהֲבָה נֶאֱמָנָה לָנֶצַח מִמְּקוֹר הַחָכְמָה יִשְׂרָאֵל אוֹדֶעסֶר. 
(אב"י הנחל - מכתב כה')
*
הָיָה בְּסוֹד, בְּסוֹד גָּדוֹל "נַ נַחְ", אֲבָל רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה אֶת זֶה עַכְשָׁיו יֵשׁ נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן (סַבָּא צוֹחֵק), הוּא אָמַר תּוֹרָה, הוּא אָמַר: "רַבִּי שִׁמְעוֹן הוּא 'עִ'יר וְ'קַדִּישׁ מִ'ן שְׁ'מַיָּא נָחוּת, נָ'חִית', הוּא רָאשֵׁי תֵבוֹת שִמְעוֹן", וְעַל זֶה מְסַיֵּם: "וְעַכְשָׁו יֵשׁ נַ'חַל נ'וֹבֵעַ מְ'קוֹר חָ'כְמָה שֶׁרַבִּי שִׁמְעוֹן, שֶׁרַבִּי שִׁמְעוֹן מְקַבֵּל מִמֶּנִּי" (סַבָּא צוֹחֵק), לֹא רָאִינוּ לֹא שָׁמַעְנוּ שׁוּם צַדִּיק שֶׁיַּגִּיד דִּבּוּרִים כָּאֵלֶּה "עַכְשָׁיו יֵשׁ נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה", שֶׁהוּא יְקָרֵב כָּל הָעוֹלָם לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, לַתּוֹרָה, לָאֱמוּנָה, לָאֱמֶת, לָאֱמוּנָה, נוּ, וְהוּא יָבוֹא לְפֹה, הוּא מְקוֹר חָכְמָה.
(שיחות סבא - קלטת 17 א' 19:47)
*
חָכְמָה כָּזוֹ עֲדַיִן לֹּא הָיָה בָּעוֹלָם, רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ אָמַר שֶׁהַפָּסוּק "נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה" הוּא, שֶׁהוּא, הוּא, הוּא הַנַּחַל הַזֶּה, "נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה".
(שיחות סבא - קלטת 70 ב' 01:34)
*
וְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ גִּלָּה שֶׁהוּא מְרֻמָּז בְּפָּסוּק, יֵשׁ פָּסוּק בְּתַּנָ"ךְ "נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה" וְהוּא רָאשֵׁי תֵיבוֹת 'נַחְמָן', וְהוּא מְרֻמָּז בְּזֶה הַפָּסוּק נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה, הוּא נוֹבֵעַ וְנוֹבֵעַ וְנוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה שֶׁלֹּא הָיָה, חָכְמָה כָּזֶה שֶׁלֹּא הָיָה עֲדַיִן בָּעוֹלָם.
(שיחות סבא - קלטת 22 ב' 19:26)
*
אַהֲבָה הַפְּלִיאָה שֶׁעָשָׂה ה' בֵּינֵינוּ נוֹלְדָה בִּטְבֶרְיָה בְּיוֹם ט"ו בִּשְׁבַט תשי"ז, מֵאַהֲבָה וְהַיִּחוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה נוֹלַד לָנוּ בֵּן לְמַזָּל טוֹב וְקָרָאתָ שְׁמוֹ בְּיִשְׂרָאֵל 'אִבֵּי הַנָּחַל', עַל שֵׁם הַנַּחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה.
(אב"י הנחל - מכתב קי')
*
הוּא (הנשיא שזר) נָתַן שֵׁם לְהַסֵּפֶר 'אִבֵּ"י הַנַּחַל', כֵּן, אִבֵּ"י הוּא אוֹתִיּוֹת יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר, וְהַשֵׁם הַסֵּפֶר הוּא 'אִבֵּ"י הַנַּחַל'. 
(שיחות סבא - קלטת 79 ב' 02:00)
*
הַנָּשִׂיא נָּתַן אֶת הַשֵּׁם שֶׁלִּי יִ'שְׂרָאֵל בֶּ'ער א'וֹדֶסֶר זֶּה אִבֵּ"י הַנַּחַל, כָּל הָעוֹלָם יוֹדְעִים, הוּא נִדְפַּס כָּכָה בַּסֵּפֶר, שֶּׁשָׁזָר אָמַר: "שֵּׁם הַסֵּפֶר יִּהְיֶה אִבֵּי הַנַּחַל כִּי אִבֵּ"י זֶּה יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר, כֵּן כָּכָה כָּתוּב בְּהַקְדָּמָה שֶׁל הַסֵּפֶר.
(שיחות סבא - קלטת 30 א' 40:57)
*
יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר זֶה דָּבָר מְפֻרְסָם, כָּל הַשָּׂרִים כֻּלָּם יוֹדְעִים "יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר", הַנָּשִׂיא שָׁזָר הוּא הוֹדִיעַ: "יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר זֶּה אִבֵּ"י הַנַּחַל, הוּא נָּתַן שֵּׁם לַסֵּפֶר אִבֵּי הַנַּחַל.
(שיחות סבא - קלטת 24 א' 23:15)
*
הוּא אוֹמֵר (הנשיא שזר): "מַה זֶּה אִבֵּי הַנַּחַל?, אִבֵּ"י אוֹתִיּוֹת יִשְׂרָאֵל בֶּער אוֹדֶסֶר". 
(שיחות סבא - קלטת 17 א' 09:18)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה